It's my lucky day,

Idag skulle jag besiktiga min lilla pärla. Var aningen nervös då mamma gett mig de uppiggande orden "du får räkna med ombesiktning" i morses, då jag checkade om hon hade varit snäll och kollat allt åt mig!
Väl där ber snubben mig sätta på halvljuset. Jag sätter på vad jag tror är halvljus, men oops! tändningen ska ju vara på också, vilket han får säga till mig... (Detaljer!)
Han ber mig även öppna motorhuven. Problemet är att jag inte vet hur jag gör.... Mor min brukar hjälpa mig att fixa sådana saker som fixas där under så ja, jag var helt enkelt inte bekant med var spaken sitter. Han visar mig ordentligt vart den sitter och hur jag ska dra i den för att jag ska kunna fylla på spolarvätska etc. själv i fortsättningen! Den andra besiktningskillen ropar lite hånande: "så du har lektion där borta!". Jaja det var väl kul att jag kunde roa dom...

Jag vet inte vad det är som gett mig sådan tur idag men bilen gick igen! UTAN EN ENDA ANMÄRKNING!!!!!!!! Med omdömet:
 
"Den är ju inte så jäkla fin, men bra är den. Bromsar och annat viktigt är tom riktigt bra!"

Så jag kan känna mig trygg i min lilla blixt! Var nog lika lycklig över att den gick igenom idag som jag var när jag själv fick körkort! haha
Pappas fråga när han fick höra att den gått igen var hur mycket jag hade flörtat med besiktningskillen för att få igenom den... dom detaljerna får dock utebli från detta inlägg! ; )

Nu har min bror äntligen fixat andra säsongen av Greys till mig.

Marika


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Bra att du kan känna dig trygg, men jag fortsätter nog att hålla mig i handtaget i svängarna ;) haha!

2009-02-26 @ 19:53:42
URL: http://neaaa.blogg.se/
Postat av: marika

haha det är ok. du behöver inte va rädd!

2009-02-27 @ 22:47:33
URL: http://marikalarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0