Spontant&Händelserikt,

minst sagt!

Igår skulle Lovisa och Andreas komma till mig för att kika på melodifestivalen, kika på film och käka pizza och massa godis typ. Riktig degarkväll var planerat!  Men efter att jag slutat jobba hör de av sig minst en gång i halvtimmen för att övertala mig att det skulle bli utgång. Jag var inte så sugen så sa bestämt nej. Kvart i åtta ringer det på dörren och de anländer och hurrar att vi ska parta ikväll...
Efter mycket övertalningsförsök lyckades de! Vi gjorde oss snabbt iordning o hävde i oss en flaska vin fortare än kvickt. Vi beslutade oss alltså för utgång ca 21.15 så det var ju bråttom!
In till stan för att plocka upp Carro och stressade som vi var slutade det bomstopp i en mittrefug! Det var totalt glashalt och inte så mycket vi kunde göra då bilen bara gled. Tack gode gud var det inte jag som körde! Till slut kom några välvuxna fordonsgrabbar förbi och mer eller mindre lyfte bort bilen åt oss...
Vi hade redan då bestämt oss för att skippa utgången. Men eftersom Lovisas bil var trasig ville hon dränka sorgerna med lite alkohol och dans, för att bli glad igen! Så när hennes föräldrar anländer, tre minuter innan tåget går, blev det full fart ner till stationen och in på tåget i sista sekund.
Blev husaren i skövde. Hade faktiskt riktigt kul!
Att gå runt i massa snö i pumps var dock mindre lyckat!






Idag har det slappats en hel del på soffan och så har jag och Klara varit ute och gått en sväng. Var ute i nästan två timmar för att prata om allt och alla! Härligt härligt!

Marika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0