2 mars 2009,

Idag när jag jobbade kom det kontrollanter. Det vill säga att de skulle checka så vi kollar leg när vi ska. Först var de hos AnnMarie i spelet och försökte spela men det gick inte, sen kom en snubbe till Malin och försökte köpa cigg men det gick inte heller. Och så även inte hos mig, när en kille kom och skulle köpte EN öl! Det är ganska uppenbart när de är kontrollanter om man säger så... Att killen var riktigt snygg och säkert minst tjugofem gör det ju lite motvilligt att fråga! ; )

När kontrollanterna varit inne så kommer de och lämnar ett formulär med uppgifter om hur kontrollen gått! Det blev god stämning, då som jag skrev, alla lyckades! Det roliga med dessa formulär är att dom skriver "signalement' på kassörskorna de handlat av! Mitt löd så här:

"Kvinna. Brunt/svart hår. 25 år."

25? Vet inte om jag blev deprimerad eller glad! Men det visade sig hur som att de tyckte att AnnMarie, 47, såg ut som 55 och Malin, 23, såg ut som 27. Så pojkarna i fråga hade nog ingen åldersuppfattning!

Min fråga är varför han, som handlade hos mig, väljer att köpa platskassen när jag nekar honom att köpa ölen?


Marika


Kommentarer
Postat av: Florencé

25, inte illa. du börjar ju komma upp i min ålder.. haha.. du vet, ålder är bara en siffra, jag SER iaf ung ut till skillnad från vissa andra ;)

2009-03-03 @ 17:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0