9 mars 2009,

har lange funderat pa var de snygga killarna i England var, men nu har jag hittat dem! dom bor pa universitetet har i bristol! ;)
Kom hit sent igar kvall efter fem timmar pa taget. Slangde bara in vara grejer pa Sophies rum och halsade pa korridorskompisarna och tog sedan taxin ner till the Coronation tap for att dricka cider. Stallet ar kant for deras speciella cider, och ja den var val god, men gar inte jamfora med den svenska cidern. Foredrar nog faktiskt den engelska....

Imorses foljde jag med Soph pa hennes forsta forelasning "Sustainable Development and Economics". Var chockad over hur latt det var att forsta allting! Latt att jag ska plugga utomlands, atminstone en termin eller tva!
Sen fick jag kika runt lite pa Park St, dar jag kopte tva balla trojor, medan Soph hade sin andra forelasnig. Sedan blev det lunch med hennes kursare! Och sen var det dags for nagon slags datorovning for dom sa jag begav mig tyill Cabbot circus for lite mer shopping!

Dom bor pa sina sk "halls of residence" har, dvs. att det flera hus ihop med ca 300 elever pa ett omrade som har en gemensam matsal dar man far frukost och middag. Sa vi har precis varit dar pa middag. Och kan lova att "skolmaten" har ar betydligt battre an den i Sverige.

Nu taggar vi for party! Lite korridorsfolk och kursare kommer over om en stund for lite forkrok och sedan ska vi till nattklbuben Panaches. Kan bli en spannande kvall! ;)

Marika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0